Local skincare products

Hai,

Disebabkan dekat twitter tengah rancak bukak topik pasal local products. haa aku apa lagi,emosi bebenor.




nampak tak emosi nya tu haha.siapa suruh sebut topik ni.aku dah lama banned local skincare products sebabnya banyak mercury,kulit jadi nipis dan rosak. kulit aku ni dah la memang sensitif,selalu sangat tukar2 product. ha ambik kau merana. My first local skincare yang aku terpengaruh is...

Wonderglow RM120.00

time ni dah la masih belajar,tapi disebabkan penjual nya cantik amat NurAmirah lepastu dia jadi agent pulak. ha memang berduyun la orang nak beli sebab nak jadi macam dia, mahal weh RM120.00 and guess what aku pakai 2 3 hari je terus merah2 muka macam sunburn then aku stop. Membazir tahu tak! Ya Rabbi.Tapi lepastu belum insaf lagi,masih gigih nak cuba jadi flawless. Next product...

Dnars night cream

Sebut pasal Dnars,mesti teringat pengasas dia yang boleh tahan rasa diri tu muda.maap termengata.Aku pakai night cream je sebab tengok roomate dulu pakai elok je 1 set,maybe kulit dia dah memang cantik.so untuk maintain kulit dia okay lah tapi untuk recover balik dari jerawat2 tu payah.yang ni pun bertahan tak sampai sebulan.Give up. Aku pun tak tahu bila nak betul2 menyesal dan stop beli maka masih gigih google dan tengok testimoni jadi nya terpedaya la lagi satu product...

Syima Beauty

Antara 3 produk ni,yang paling teruk ni lah.Syima Beauty. Engkorang jangan terpedaya weh,pengasas dia Syima tu memang dah cantik sebelum keluar product sendiri lagi dah okay.Then bila kulit dia halus mulus dia produce her own skincare product.So,siapa taknak jadi cantik macam dia kan.Aku pakai day cream,berminyak2 muka lepastu pakai night cream memang kuat dia punya cream sampai kulit aku merah gila macam sunburn.Ramai tegur ha susah nak hilang sampai aku sapu losyen baby dekat muka sebab nak hilangkan pedih dia. So this is the last local product I've ever tried. Seriously, NO MORE AFTER THIS!

Maybe apa yang jadi dekat aku ni tak semua orang kena sebab lain orang lain jenis kulit. Maybe this products may suits you but not me. Bukan nak kata product diorang tak bagus cuma maybe they didn't do enough research about the ingredients, which one should and shouldn't include in the formula.Most of it contain mercury, which can cause skin cancer. Even mercury dekat termometer tu kalau pecah then kena kulit pun sampai ada yang kena masuk hospital ini pula dekat muka kan.

So,moral of the story.Jangan tiru perangai si Maz ni yang begitu agresif nak cantik sampai berhabis duit untuk benda yang sia-sia. Cantik tu kan anugerah Allah,bersyukur je apa yang ada (even kadang-kadang bising jugak jerawat sana sini.hehe) 

Love yourself!




Comments

  1. Replies
    1. pakai dnars tak seteruk syima beauty. tapi any night cream memang kuat sikit. so taubat dah huhu

      Delete
  2. Betul cakap awak. Pakai syima beauty serious menyesal gila. Sabun dia betul panas. Tapi stop lepas 2 minggu pakai. Selamat tak naik jerawat. Teringin pakai syima pon sebab 1 kolej

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Skin Journey Part I : Nihon Skin

Ainaa Serum

Skin Journey Part II