Ainaa Serum

Assalamualaikum


Weh dulu viral kot bila Syafiqah Aina keluarkan product skincare dia. Kecaman netizen dahsyat oh termasuk aku yang menyokong produk local sebab dah banyak kali terkena. Lately ni tiba-tiba kulit macam teruk, bekas jerawat dulu jadi merah tinggal scars dan nampak macam berkawah satu area pipi tu. dah stress, macam macam la google tapi tak tahu lah kenapa pergi google "Ainaa Serum". terpedaya dengan gambar feedback customer kot, and dah check ingredients dekat skincarisma so far takde lah harmful sangat. cuma aku tak suka ada fragrance. Bau yang agak kuat dan takde la wangi.




For 15ml, RM65 mahal okayy. sebelum ni pakai Wardah Serum je,17ml RM29. tapi terlalu melekit sangat tu yang tak selesa. Gigih beli Ainaa Serum walaupun dulu kutuk bukan main. nak try juga lah orang dok cakap bagus sangat sampai sales berpuluh ribu tu.Ermm dah seminggu lebih pakai, so far okay je. tiada perubahan drastik terus jadi macam Lisa Surihani. Texture dia okay, light concentrated dan cepat meresap. Cuma bau lah aku tak suka. For me, as long as once tried muka tak naik jerawat atau tiny bump.Then okay lah. sebab 2 day before aku try Cetaphil Gentle Cleanser sebab tengok Lisa Surihani pakai, berangan nak cantik macam dia.So aku rasa kulit aku tak sesuai kalau dalam ingredient tu ada adik beradik paraben.dalam Cetaphil ada metylparaben,butylparaben dan lain lain






Immediate effect, lepas cleanse esok pagi tengok ada bump dekat dagu bakal jadi jerawat. Serius, muka aku ni kalau tak sesuai apa apa product mesti tunjuk result on the spot. So apply Ainaa Serum dalam 2 hari bump tu dah takde. tapi tak tahulah kot ada sebab lain atau bukan sebab serum tu yang membantu ke tak tahu lah. 

Nak buktikan lagi alergik dengan paraben ni semalam aku pakai mask, tengok ingredient tu ada paraben was-was nak try tapi gigih pakai juga. pagi tadi aku tengok ada bump dekat tepi hidung patut rasa pedih je nak jadi jerawat lah tu. so aku apply ainaa serum, tengok lah esok lusa kalau hilang means okay lah tu. Actually aku cari serum yang bagi brightening effect je sebab muka uneven tone. Ainaa serum takde effect tu maybe just normal serum atau asalkan-ada-serum dalam rutin skincare. tu je lah kot (masih nak kondem tu)

Overall, selagi tak menambah burukkan keadaan kulit muka. Maknanya produk tu okay bagi aku.
Okay bye~

Comments

Popular posts from this blog

Skin Journey Part I : Nihon Skin

Skin Journey Part II